מחקרים למכביר מראים כי המוח גמיש והכי מסוגל לספוג נורמות התנהגותיות, שפות והבנות בגיל הרך. מה שמשקיעים בגיל הרך מסייע אחרי למדינה בחיסכון על אזרחים שלא נמצאים במוטב. הוכח כבר קשר ישיר בין השקעה עודפת בגיל הרך לבין פיחות אחרי בבגרות בשימוש בחומרים פסיכואקטיביים, בפשיעה ועוד. לכן לא מדובר בהוצאה אלא ממש בהשקעה. במבנה הפוליטי שבו כל שר חינוך רוצה להטביע חותם וללכת מיד לא ניתן להמשיך ללא תוכניות אסטרטגיות. השקעה בחינוך בגיל הרך הינו חובה אך את הפירות שלה נראה רק עוד עשרות שנים וגם ניתן יהיה למדוד אותם עוד שנים רבות ולכן כל שר רק רוצה להראות את תוצאות בחינות הבגרות ואחוזי הזכאות הקלים למדידה והמיידים "במשמרת שלו". אני קורא להקמת מועצה חינוכית, על מפלגתית ועל פוליטית, אשר תכונן את החזון החינוכי של מדינת ישראל ללא קשר לתחלופת שרים ומנכ"לים תדיר שפוגעת בכל מעשה חינוכי מעמיק ומשמעותי שאנו רוצים שיעשה.
יובל סיון: "האוניברסיטאות כמו מערכת החינוך בכלליותה עדיין שמרניות" | דעה
. מקיימות סטגנאציה של למידה פרונטאלית מבוססת מקצועות חד מיימדיים וכך גם ההכשרה של בוגריה הופכת להיות הכשרה שפחות מתאימה להתמודדות עם עידן התעסוקה של