מחקרים למכביר מראים כי המוח גמיש והכי מסוגל לספוג נורמות התנהגותיות, שפות והבנות בגיל הרך. מה שמשקיעים בגיל הרך מסייע אחרי למדינה בחיסכון על אזרחים שלא נמצאים במוטב. הוכח כבר קשר ישיר בין השקעה עודפת בגיל הרך לבין פיחות אחרי בבגרות בשימוש בחומרים פסיכואקטיביים, בפשיעה ועוד. לכן לא מדובר בהוצאה אלא ממש בהשקעה. במבנה הפוליטי שבו כל שר חינוך רוצה להטביע חותם וללכת מיד לא ניתן להמשיך ללא תוכניות אסטרטגיות. השקעה בחינוך בגיל הרך הינו חובה אך את הפירות שלה נראה רק עוד עשרות שנים וגם ניתן יהיה למדוד אותם עוד שנים רבות ולכן כל שר רק רוצה להראות את תוצאות בחינות הבגרות ואחוזי הזכאות הקלים למדידה והמיידים "במשמרת שלו". אני קורא להקמת מועצה חינוכית, על מפלגתית ועל פוליטית, אשר תכונן את החזון החינוכי של מדינת ישראל ללא קשר לתחלופת שרים ומנכ"לים תדיר שפוגעת בכל מעשה חינוכי מעמיק ומשמעותי שאנו רוצים שיעשה.

הפתעות במערכת החינוך: מי מצטיין ובאילו תחומים? | יובל סיון בהתייחסות
הנתונים החדשים שנחשפו על ידי משרד החינוך ופורסמו באתר מאקו, מציגים תמונה מפתיעה ומורכבת של מערכת החינוך הישראלית. קבוצות אוכלוסייה שונות מפגינות הצטיינות בתחומים שלא